Ridge Monkey

RidgeMonkey werd in 2014 opgericht door Paul Getty met het doel om zijn innovatieve Air Dry System op de markt te brengen en het was ook rond deze tijd dat hij geïntroduceerd werd bij Gareth en Jay. Samen vormden zij het basisteam van het bedrijf en de rest is geschiedenis. Het bedrijf is een samensmelting van gelijkgestemde vissers die gezamenlijk hetzelfde doel nastreven, namelijk het produceren van kwaliteitsproducten die daadwerkelijk het verschil maken. Ondanks dat het een nieuw bedrijf op de markt is, is het hard gegaan voor het merk en vliegen de vernieuwende producten als warme broodjes over de toonbank.

Tijdens de productontwikkeling van de Vault Power Pack kreeg Gareth een idee voor een diepe broodrooster, ontworpen met de karpervisser in het achterhoofd en introduceerde het idee aan Paul. Paul was direct enthousiast en sinds de lancering van de toaster heeft het merk het platform gekregen om nieuwe producten te ontwikkelen en verder te investeren.

Tijdens het productontwikkelingsproces wordt altijd de vraag “waarom?” gesteld en op deze manier is RidgeMonkey uniek. Andere bedrijven richten zich wellicht meer op winstgevendheid terwijl RidgeMonkey zich op het praktische aspect richt. Als een product slechts een nieuwe versie met een andere naam is van een bestaand product op de markt, dan is RidgeMonkey niet geïnteresseerd. Het merk is alleen bezig met innovatieve oplossingen die het aangezicht van de hengelsport veranderen. Met als basis een team van hengelsporters, heeft het bedrijf heeft een indrukwekkend ethos: als het team het product zelf niet zou gebruiken, dan komt het product het magazijn niet uit. Kwaliteit is belangrijker voor het bedrijf dan kwantiteit en ondanks dat het assortiment zeker zal groeien net zoals het bedrijf, zal deze groei niet ten kosten gaan van de waarden van het bedrijf. RidgeMonkey gelooft dat een klein assortiment met goed uitgedachte producten met een grote invloed van veel meer waarde zijn voor de visser dan een enorm assortiment met producten die net niet het verschil maken. Dit kleine assortiment bevat kookgerei, lichtoplossingen en andere accessoires.

Elk product van RidgeMonkey ondergaat een strenge selectie en testprocedure door een hecht team van ervaren vissers vanuit heel Europa. RidgeMonkey neemt alle feedback, maakt de aanpassingen waar nodig en alleen wanneer de producten nogmaals getest zijn komen ze in de schappen terecht. Daarnaast is de feedback van de klanten van groot belang en soms zelfs de oorzaak van een geheel nieuw product.

De indrukwekkende sandwich toasters zijn favoriet onder de Angling Direct shop managers door heel de UK waarbij 2 managers het product zelfs noemden in hun blog over de Top Tackle van 2015.

RidgeMonkey heeft geen promotieteam en ook geen marketingmanagers, in plaats daarvan laat het de producten voor zich spreken. Op deze manier kun je er zeker van zijn dat als je een visser tegenkomt aan de waterkant die producten van RidgeMonkey gebruikt dat hij voor deze producten kiest omdat ze fantastisch zijn en niet omdat ze aantrekkelijk zijn door een gelikte marketingcampagne.

Het merk bedient alle vissers of je nu al vanaf kleins af aan vist, of dat je vorige week voor het eerst een hengel beet had. RidgeMonkey is een jong bedrijf en vastberaden om vooroploper te blijven op het gebied van innovatie.

Producten 1-12 van 161

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-12 van 161

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
To top