Korda

Korda staat synoniem voor het nieuwe tijdperk van het karpervissen. Al vanaf de oprichting in 1993 is Korda een innovator die de lat telkens hoger legt bij iedere productlancering. Korda tackle is momenteel een van de topmerken in het Britse karpervissen en heeft als belofte dat elk product praktisch moet zijn aan de waterkant.

Korda is samengesteld uit een team van ervaren karpervissers die aan de top van de markt staan. Oprichter en algemeen directeur Danny Fairbrass (ontwerper van de Spinner Rig) en operationeel directeur Damian Clarke wonnen in 2003 de British Carp Championships. Korda moedigt zijn team actief aan om naar het water te gaan en vissen te landen zodat het bedrijf tackle kan ontwikkelen van de hoogst mogelijke kwaliteit. Het is dan ook echt een team van vissers die tackle ontwikkelt voor mede-vissers. Door deze persoonlijke investering in het vissen, wordt elk product onderworpen aan een reeks testen en proefruns. En met zo’n groot team van welgerespecteerde karpervissers dat aan elk product meewerkt, kun je ervan uitgaan dat het product dat je hebt aangeschaft betrouwbaar, makkelijk in gebruik en van hoge kwaliteit is. Een noemenswaardig ontwerp was de Noodle Rig ontworpen door Scott Lloyd – die de beroemde Burghfield Common wist te temmen. Buiten dit is het assortiment van Korda zeer uitgebreid en bevat alles van terminal tackle tot T-shirts.

Danny Fairbrass runde het bedrijf vanuit zijn keuken nadat hij ontslag had genomen bij NatWest om zo zijn droom na te jagen en een carrière in het karpervissen te beginnen. Toen hij een winst behaalde van 1000 GBP bij de eerste Korda carp show, realiseerde hij zich dat hij met iets speciaals was begonnen en binnen zes jaar breidde het productassortiment zich enorm uit. Kort daarna sloten Damian Clark en John Hannent zich aan bij het bedrijf en gaven het merk zijn felgroene logo dat nog altijd iconisch is in de wereld van het karpervissen.

Korda was voorloper in de digitale productie en heeft naar eigen zeggen nieuw leven geblazen in dit onderbenutte deel van de industrie. Al in de beginjaren begon Korda met het maken van de Underwater DVD series die je in elke hengelsport zaak kon kopen waar ook Korda producten te krijgen waren. In 2006 ging de tv serie in première van Korda, Thinking Tackle, op Sky Sports. Deze show heeft meer dan 10 seizoenen en is ook online beschikbaar. De show was revolutionair voor karpervissen in het medialandschap en is sindsdien getransformeerd tot een digitaal magazine, die ook de naam Thinking Tackle heeft. Dit is mede dankzij de betrokkenheid van James Armstrong, de eerste hengelsport journalist, bij het bedrijf en zijn bijdrage in artikelen specifiek over tackle. Het magazine is de norm geworden voor digitale publicaties in de wereld van het karpervissen en werd zeer positief ontvangen.

Korda heeft altijd jonge vissers aangemoedigd en in 2005 is het zelfs zijn Carp Academy begonnen, een junior fish-in waar ambitieuze vissers de laatste karpertechnieken bijgebracht worden. In 2012 werd Korda de belangrijkste sponsor van het Carp England Team. Sindsdien is het team Wereldkampioen geworden met goud in 2015.

Korda is continue bezig met het ontwikkelen van geavanceerde producten en grenzen te verleggen in camouflage en scherpte van de haken. Daarmee blijft het bedrijf een voorloper in de industrie en lanceerde het Korda Kover, de eerste verzekering voor karpervissers in zijn soort.

Producten 1-12 van 566

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-12 van 566

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
To top