Toggle Nav

JRC

Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-12 van 129

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-12 van 129

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

In 1992 richtten de vrienden David Rudin, William Jelbart, Jeffrey Powell en John Campbell het bedrijf JRC op in Hatfield Peverel, Essex. Van origine produceerde het bedrijf een reeks aan stretchers, zowel betrouwbaar als praktisch aan de waterkant. Met de slogan “Expect more” schept JRC hoge verwachtingen waar ze keer op keer aan voldoet. Met karper fanatiekelingen als erfgoed, staat JRC voor het maken van functionele en betrouwbare producten. En dit maken ze waar door consistent producten van hoge kwaliteit te produceren voor een eerlijke prijs met de karpervisser als uitgangspositie.

De Cocoon stretcher was de eerste in het assortiment in de periode waarin Jeff Powell het bedrijf aanstuurde. Powell was nauw betrokken bij het ontwerp van de stretcher en het succes ervan spoorde hem aan om nog een succesvol exemplaar te ontwikkelen. Dit werd de Stealth stretcher die het bedrijf beroemd maakte. De combinatie van een licht gewicht en lage positie was uniek voor die tijd.

In de acht jaar die hierop volgden groeide het assortiment en daarmee ook het succes van JRC. In 2000 werden een aantal toonaangevende producten gelanceerd zoals de re-mastered Cocoon stretcher. De betrokkenheid van Terry Hearn zorgde ervoor dat de nieuwe versie van de stretcher zijn naam droeg samen met zijn specialistische aanpassingen. Dit is slechts een voorbeeld van een samenwerking tussen JRC en een grote naam in de visserij. In feite zijn alle producten die je in de catalogus vindt, ontwikkeld met hulp van toegewijde professionals in de wereld van het karpervissen. Roy Allen en Richard Seeds zitten beiden momenteel in het Engelse pro-team en vissen allebei al zolang ze een hengel beet kunnen houden. Een van de vangsten van Allen is de zwaarste karper in Engeland sinds de dood van Two Tone.

Tevens lanceerde JRC rond deze tijd de STI Brolly en de Quad en Skyliner rods. De lancering van deze hengels markeerde een belangrijke zet van JRC om naast uitrusting in de vorm van meubilair ook hengelsport producten te produceren als beetverklikkers, netten, hengelsteunen en carp care producten. Daarnaast bestaat het aanbod uit een breed assortiment aan bivvies, slaapzakken, tassen en andere accessoires.

In 2007 werd het bedrijf overgenomen door Shakespeare. Met deze overname verplaatste het bedrijf van Essex naar Reddich, Worcestershire. Tegelijkertijd, sloot JRC zich aan bij het portfolio van Pure Fishing Inc. waar het nog altijd bij aangesloten is. Na een laatste verhuizing vestigde het merk zich permanent in Alnwick, Northumberland.

Ondanks al deze verhuizingen bleef het merk trouw aan haar belofte en oorsprong en is vandaag de dag nog net zo krachtig als 20 jaar geleden toen het bedrijf werd opgericht. Nog steeds ligt de nadruk op het ontwikkelen van intelligente producten die het aanbod van andere merken overtreffen, om deze reden is de slogan dan ook nog altijd van toepassing “Expect More”.

Het JRC YouTube kanaal (JRCcarpTV) toont regelmatig video’s waarin de beste en laatste producten gedemonstreerd worden. De serie “Essential Tactics” geeft zoals de titel al zegt de beste tips & tricks die zelfs de meest ervaren karpervisser doen inspireren. De video’s van JRC worden in meerdere talen gemaakt zodat vissers van over de hele wereld gebruik kunnen maken van alle adviezen. Ook is de website te bezoeken in meerdere Europese talen wat maar weer aangeeft hoe populair het merk is.

To top