Greys

Greys, opgericht in 1968, ontwikkelt een uitgebreid assortiment aan karper-, wedstrijd-, roof-, zee- en vliegvisproducten. Greys richt zich op de kieskeurige visser en produceert daarom producten van hoge kwaliteit die jou helpen om het water verder te verkennen en die jou nieuwe ervaringen op laten doen aan de waterkant.

Oorspronkelijk lanceerde Malcolm Grey, oprichter van ‘Greys of Alnwick’, de iconische Keilder vliegvishengel serie – een serie ontwikkeld voor het middensegment die al snel populair werd onder de lokale vissers. Hiermee verwierf Greys een goede reputatie die hij voor meer dan vijftig jaar zou houden. Meerdere vliegvisproducten werden gelanceerd gedurende de jaren die volgden, waaronder vliegvislijnen, reels en kleding.

Al snel werd het Greys assortiment uitgebreid met producten gericht op de karpervisser en zeevisser Zo werden de Power Play en High Power rod series gelanceerd gericht op de desbetreffende disciplines. Deze uitbreiding zorgde voor nog meer naamsbekendheid en al snel werd Greys een van de meest gerespecteerde merken binnen het Verenigd Koninkrijk.

In 1999 werd Greys overgenomen door House of Hardy, toen bleek dat er kansen liggen in aanvullende markten. Samen brachten zij een fenomenale vliegvishengel uit, de Greys GRX, waarmee ze de vliegvismarkt veroverden. Na de lancering werd deze hengel al snel een bestseller en zette Greys op de markt als vismerk dat niet mag ontbreken binnen je uitrusting. Veel van de producten die in het begin van de 21e eeuw werden uitgebracht zijn tot de dag van vandaag favorieten onder de vissers, waaronder de GRXi, Prodigy en Apollo series. Het feit dat deze producten al zo lang favoriet zijn, zegt veel over de kwaliteit van de initiële ontwerpen.

In 2003 veranderde het bedrijf zijn naam van House of Hardy naar Hardy and Greys Ltd., een naam waaruit blijkt dat Greys van groot belang is voor het bedrijf.

Greys is altijd trots geweest op haar reputatie als merk dat innovatieve kwaliteitsproducten levert waar vissers op kunnen vertrouwen aan de waterkant met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Deze reputatie komt onder andere voort uit de toewijding voor techniek en het ontwerp- en productteam experimenteren voortdurend met de laatste technische ontwikkelingen op het gebied van visuitrusting. Op deze manier kunnen zij jou producten bieden die presteren op de grens van innovatie en design. Een goed voorbeeld van hoe deze technische innovatie op een succesvolle manier is toegepast, is de Toreon Nano particle carp hengel. Het blijvende succes van deze hengel blijkt uit de resultaten die vissers ermee behalen.

GreysFishing, het YouTube kanaal van het bedrijf, biedt uitgebreide instructievideo’s voor beginners in het vliegvissen – Greys oorspronkelijke specialisme. Tevens zijn er tal van video’s voor de meer ervaren vlieg- en karpervissers. De laatste producten worden tentoongesteld op het kanaal zodat je een goed beeld krijgt van de kenmerken en prestaties voordat je je naar de winkel haast.

In 2013 sloot Greys zich aan bij de Pure Fishing family. Deze zet versterkte Greys’ naam en zorgde voor aanwezigheid op de wereldmarkt. Bovendien zorgde Pure Fishing ervoor dat Greys haar technische expertise kon maximaliseren. Momenteel is Greys een vertrouwde naam over de hele wereld. De slogan ‘trust your instinct’ omvat het ethos van Grey en de overtuiging dat vissen een manier van leven is en niet slechts een hobby.

Producten 1-12 van 35

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
Pagina

Producten 1-12 van 35

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
Pagina
To top