Daiwa

Dit Japanse merk, met oorsprong in Hiroshima, begon met zakendoen in 1958 onder de naam Daiwa, maar produceerde al molens sinds 1955. Oprichter Yoshio Matsui, zelf een fanatiek visser, wilde de beste quantity fishing producten op de markt ontwikkelen naar Japanse standaard. Dit streven is gedurende de afgelopen 60 jaar niet veranderd en Daiwa heeft nog steeds als doel om het meest technisch geavanceerde materiaal te ontwikkelen voor de hengelsport wereldwijd. Dit doel wordt veelvuldig behaald en Daiwa is dan ook een wereldleider op het gebied van wedstrijd-, karper-, zee- en roofvisproducten.

Van origine hield het bedrijf zich bezig met exporteren en was al snel een grote naam in de internationale markt, met kantoren in LA, Taiwan en Australië die al in de eerste twintig jaar werden geopend. Wereldwijd heeft het merk zich uitgebreid in sectoren als golf, tennis en fietsen, maar is ook zeker trouw gebleven aan de hengelsport waar de roots van het bedrijf liggen. Momenteel opereert het wereldbedrijf onder de naam Globeride.

Het UK-kantoor van Daiwa Sports Ltd. werd in 1977 in Whishaw, Schotland opgericht waar het zich nog altijd bevindt. Daiwa Sports Ltd. heeft een uitgebreide range aan producten speciaal ontwikkeld voor karper-, sport-, forel-, roof-, zee- en specialist vissen; met voor elke tak toegewijde en deskundige experts. De grootste fabriek van Daiwai buiten het verre oosten staat momenteel in Schotland. Dit betekent dat het grootste deel van de hengels die in de UK worden verkocht, ook in de UK worden geproduceerd en ontworpen met het oog op de Britse visser en al zijn uitdagingen.

Daiwa heeft tevens een unieke custom service, iets dat andere grote merken niet kunnen bieden. Deze ‘Custom Revolution’ zoals zij het zelf noemen, geeft vissers de mogelijkheid om hun eigen rods en reels te ontwerpen geheel naar eigen wens en met gebruik van hoge kwaliteit Daiwa producten. Tijdens de ontwerpfase wordt de prijs van elke aanpassing weergegeven waardoor je je eigen budget kunt bewaken. Daarnaast, worden de aanpassingen die je maakt telkens visueel weergegeven zodat het resultaat compleet aan je verwachtingen voldoet.

De slogan van Daiwa Sports Ltd. “Feel Alive”; omvat perfect waar het bedrijf voor staat; tackle ontwikkelen die ervoor zorgt dat de visser zich één voelt met het water, ongeacht wat de dag met zich meebrengt. De slogan verwoordt de vreugde die een visser aan het water voelt; de afwachting op een eerste aanbeet en de adrenaline tijdens het binnenhalen van een vangst. Daiwa wil geavanceerde tackle bieden voor competitieve vissers over de hele wereld en een nieuwe standaard in de industrie zetten met innovaties op gebied van ontwerp, materiaal en functionaliteiten die terug te vinden zijn in tackle bedrijven over de hele wereld. Het effect van de nieuwe ontwikkelingen in Daiwa producten is direct te merken telkens wanneer je een hengel oppakt. Daiwa zet een nieuwe maatstaf die andere bedrijven hopen te evenaren. Daiwa investeert ook in de toekomstige generatie vissers en wil deze inspireren door een duurzame interactie met de natuur.

Miljoenen vissers wereldwijd hebben een reeks aan Daiwa producten in hun persoonlijke tackle collectie en deze Daiwa producten zullen cruciaal zijn bij “de vangst” waarover zij jaren later hun kleinkinderen vertellen.

Producten 1-12 van 246

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-12 van 246

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Tonen als Foto-tabel Lijst
To top